söndag 15 februari 2009

Söndag

Jag ligger i min säng, lyssnar till Amy Winehouse's "Will You Still Love Me Tomorrow" och tycker i allmänhet synd om mig själv. Huvudet värker, halsen känns tjock och ömmar. Min dag skulle egentligen ha spenderats med Tilde,Engla,pappa,farmor och farfar på Björnön. När jag vaknade så förstod jag att det skulle inte gå. Min mor har lyckats smitta ner mig med något skit. Hon har legat däckad i 3 dagar nu. Stackarn! Idag så har jag mestandels sovit. Jag har faktiskt sovit mer än vad jag har varit vaken. På något sätt känns det som om det kommer bli en sen kväll för mig ikväll..
Tänkte prata lite om olika bloggare. Det finns två olika "bloggare" enligt mig. Dem så kallade modebloggarna dom som bara vill visa upp sig i ytliga bloggar. D.v.s "den här köpte jag idag" eller "det här är dagens outfit". Dem bloggarna innehåller mest bilder och texten är inte något att hylla över. Sedan finns det mer "seriösa" bloggare. Dem fokuserar mer på själva texten och mindre på bilder. Jag ser mig själv som en mer "seriös" bloggare. Jag vill verkligen inte smutskasta någon av grupperna. Båda två får fram sina åsikter och tankar. I bild eller text. Det jag vill få fram är att det är oftast "modebloggarna" som blir populära. Jag tror att en anledning till det är att folk inte tar sig tiden att läsa bloggarna. Jag vet själv när jag kikar runt på bloggar så blir det mest att jag kollar in bilderna. Fast egentligen så borde man läsa texten.. Det dinns utrycket "en bild säger mer än 1000 ord" men.. är det verkligen så?
Det här var ett exempel på att jag hellre uttrycker mig i text. Om jag nu hade velat lagt upp det här med en bild. Vad skulle jag lagt upp för bild då?

Inga kommentarer: