måndag 16 februari 2009

Egypten. Mexico. Eller kanske t o m Thailand.. Jag och mamma(båda hemma från jobbet) satt och diskuterade lite över frukosten. Jag tog upp ämnet om att åka utomlands en vecka snart, kanske över påsklovet. Mamma var väldigt possitivt inställd till mitt förslag. Hon ville t o m åka tidigare, över hennes födelsedag. "Då slipper jag ha kalas!" sa hon glatt. Vi började kika på sista minuten resor. Dem flesta går till Egypten, Portugal eller Cypern så här års. Vi bestämde att en vecka på ett all inclusive hotell i Egypten skulle sitta fint.
Då kom problemet. Att försöka övertala Conny. När vi först nämnde Egypten sa han något i stilen "NEJ FYFAAAN". Men när jag fick läsa upp alla bekvämligheter och hur fantastiskt det var där så började han ändra sin åsikt.. "Ja, då får jag iaf en annan att skjuta på"(tennis). Nu gäller det för mig att hålla ideén på tal i någon vecka så att det inte rinner ur sanden totalt. Och på tal om sand. Jag har redan bestämt mig att jag ska, om några veckor, bränna fötterna på brännhet sand i Egypten!
Over and out

Inga kommentarer: