fredag 6 februari 2009

forts. Fredag

Har precis lagt mig i sängen med datorn i knät och en stor kopp te i ena handen.
Ett perfekt avslut på en nästan perfekt dag!
Skolan idag var som vanligt. Jag sov på halva mattelektionen sen var svenskan inställd. Engelskan var lyckligtvis också inställd, eller iaf för mig! Gick ner på stan med amanda o hanna en snabbis sedan åkte jag till mammas jobb. Conny hämtade oss och vi åkte till Sthlm. Ipoden, min bästa vän, var självklart med och gjorde åkturen en aning skönare. "Erik Hassle-Bump in the Road" speladades x antal gånger måste jag tillägga. Jag är definitivt kär i låten. Lyssna på den, det är ett måste!
Mamma och jag släppte av Conny, han skulle fixa något med sina nya pjäxor. Sedan fortsatte vi mot centrum. Vi gick runt och shoppade. Hittade massa fint. En svart klänning med låg rygg och en svart kofta från MQ, en jätte snygg, lila bikini från top shop och även ett läppglans från top shop som jag och Catja alltid köper när vi besöker Sthlm! Det luktar kanel, har lip-pluming effekt och är skit fint! Köpte en lila kofta från zara, sedan köpte jag lite småsaker, bl.a glasögon och örhängen. Är riktigt nöjd med köpen.
Vi gick och käkade på kungshallen(?) har totalt glömt bort vad det hette. Rätta mig om jag har fel. Sedan vart jag trött och ville bara hem hem hem.
Somnade sött i bilen och när jag kom hem så gjorde jag ordning te och har kikat på film med mamma. "En djälulsk romans" var det som visades. Den är riktigt bra, olycklig kärlek.
På tal om kärlek. Alla vet och märker säkert att the big day's coming up. Alla hjärtans dag. Och visst, skit gulligt om man är i ett förhållande. Men alla vi singlar då? Egentligen så är det bara att försöka ignorera dagen, det är ju bara ett datum. Det är dock svårt, för det finns inte en butik eller en enda reklam som inte har någonting med alla <3 dag att göra. "Överaska din älskling på alla hjärtans...." etc. etc.
Ibland känner man sig ensam. Men jag hoppas att jag slipper spendera 14/2 ensam.
Den som lever får se..

Inga kommentarer: