måndag 16 februari 2009

Älskade mamma

Jag satt nyss och tröstade min kära mor som var helt förstörd. Samtidigt satt jag och skrattade. Lite dåligt samvete men situationen var så komisk. Hon kom inspringades i mitt rum, tårarna rann som aldrig förr och hon bara kramade om mig. Sedan, efter ca 100 snyftningar, kollade hon upp, torkade tårarna och sa.
-Du får aldrig försvinna från mig. Det är förbjudet!
Hennes känslosamma utbrott var resultatet av en film hon precis hade kollat på. "Taken" hette den tydligen och handlade om en tjej som blev bortrövad av några män, tvingades in i prostituion och slutligen dog. Jag känner igen scenariot från en bok jag läste i sommras. "Såld" hette den och den var baserad på en sann berättelse. Många tårar rann ner för mina kinder när jag läste den. Jag rekomenderar den starkt!
Jag har lagt märke till att mina besökare ökar dagligen, vilket jag tycker är väldigt roligt. Det är inget jag strävar efter dirket- att ha så många läsare som möjligt. Fast det är självklart roligt att några är intresserade av vad jag skriver. Så fortsätt gärna läs min lilla kvällsbok!
Anyhow, jag ska dyka ner i geografiboken igen. Har som sagt prov imorgon, vilket inte alls är allt för lockande. Efter plugget blir det en sväng till gymmet och kriga! Var senast i torsdags som jag var där. Har flera dagar att ta igen!
Peace

Inga kommentarer: