måndag 9 maj 2011

Bloggtorkornas bloggtorka

Hej. Igen.
Minns inte när jag senast uppdaterade några rader här på blogspot. Ni vet hur det är, man tappar suget, har inget att skriva om, tycker det är patetiskt att ens ha en blogg. Min kära vän Johanna är den ända i vårat lilla tjejgäng som inte har någon blogg. Hon brukar, när vi kommer in på samtalsämnet, säga: Vad ska jag med en blogg till? Vem fan skulle vilja läsa om mitt liv! Sedan börjar vi alla skratta och nästa kommentar blir att man skryter om sina 10 läsare per dag, på ett väldigt skämtsamt sätt. Fast det ligger nog lite stolthet i det där trots allt. Många tycker "bara 10" eller "bara 100". Men de är inte så bara. Det är 10 personer som knappat in adressen(eller klickat på länken) som leder till just din blogg. Dem gör det för att de är intresserade, annars skulle dem inte bry sig. Det skulle bara bli ännu ett nyhetsflöde i Facebook-världen som snart glöms bort.
Jag kommer aldrig få flera tusen läsare om dagen, förmodligen inte ens några hundra. Men jag är nöjd ändå.

Inga kommentarer: