tisdag 28 september 2010

Öroninflammation och psykologitest

Ingen bra kombination, tro mig. Inte för att öroninflammation är någon bra kombination ihop med någonting alls men just nu suger det verkligen.
Jag är ingen pillertrillare som käkar piller så fort jag känner något(isf har jag den uppfattningen om mig själv) men nu skulle jag göra vad som helst för att få penicilin! Var hos doktorn igår och mycket riktigt var det öroninflammation i vänster öra som jag trodde. Jag dör inte för de, har haft öroninflammation säkert 30 ggr sedan barnsben och jag vet hur det känns. Väl hos doktorn fick jag ta snabbsänka och så klart var den helt okej, ingen penicilin bara dom där förbannade örondropparna! Hatar dom mest av allt just nu. Och vet du var det är som gör dom så himla dryga? Först och främst måste jag nu droppa 3 droppar av den där äckliga krämen i båda öronen. VIlket betyder att jag måste ligga still i ca 10 minuter(minst) på varje sida så att krämen rinner ner. Okej så jobbigt är det inte att ligga still men tänk er, jag måste göra det 3 ggr om dagen. En gång på morgonen, en gång i skolan och en gång på kvällen. Jag bara hatar det. Jag hatar grejer som är onödiga och som tar tid. Därför vore det förtjusande att knapra med penicilin i några dagar och sedan vipps så mår man bra igen. Inget kladd och krångel.
Jag har en bokat telefontid hos doktorn om 20 minuter. Ska väl sätta på min sjukaste stämma och må väääldigt dåligt;)
Har ju psykologiprov idag också. Vi får väl se hur det går.. Kan väl meddela dig senare.
Pussss

Inga kommentarer: