lördag 21 augusti 2010

Sommaren är kort

Augusti börjar dra mot sitt slut och vi alla vet vad det innebär. Skolstart. Fast i år är det ändå något som jag längtat efter. För nu kan vi räkna ner tills den där dagen D. Jag talar självfallet om studenten. En dag som kommer, förhoppningsvis, bli den dagen jag aldrig glömmer.
Vi födda 92 går nu mot vårat 12:e skolår. För vissa det sista, för andra bara en början. Men studenten är ändå ett mål. Man har klarat av hela låg-, mellan- och högstadiet. Och dom tre åren på gymnasiet som faktiskt är dom roligaste i ens liv. 12 år sammanlagt av en 18 åriga liv.
Så jag ser fram emot att möta klassen på måndag morgon. Jag ser fram emot att ha dom där få proven som är kvar och jag ser fram emot att ha det roligast, galnaste och mest minnesvärda året i mitt liv.
Det här är början på slutet.

Inga kommentarer: