lördag 21 augusti 2010

Collectum tjänstepension

Nyligen damp de ner ett brev till mig från Collectum, jag öppnar brevet och läser.
"Välkommen till tjänstepensionen ITP"
Komiskt eller hur? Nu är jag 18 och nu börjar allvaret. Ska man börja pensionspara redan nu? Jag är kluven i frågan. Å ena sidan är det bra att börja tidigt, man behöver bara spara en liten slant i månaden, och så ser man ett resultat av sitt sparande. Kanske höjs värdet någon procent om man har tur. Å andra sidan så vill jag inte spara pengar som jag kanske inte kommer att behöva. Jag vet inte hur länge jag finns kvar, jag kanske bara lever till 20. Och då är sparandet helt onödigt. Men de är klart, det är sådant man inte kan veta i förväg. Spara eller inte spara.. det är frågan!

Tråkigt ämne, jag vet. Nu över till något roligare!
Igår så slog vi klackarna i taket! Runt 9 snåret anlände jag till förfesten och där va det massa roliga människor. Vid halv 11 drog vi oss mot PLuto och där spenderade vi hela kvällen. Det var riktigt kul med massa goda drinkar och dans! Träffade även mycket trevligt folk ute som man inte sett på ett tag. En kul kväll helt enkelt.
Dagen efter är ju alltid mindre rolig men jag mår faktiskt bra med tanke på mängden av det goda jag fick i mig igår.. Men idag är det en ny dag och jag har ingen aning vart den leder mig än. Taggad är jag iallafall!
Hoppas du får en trevlig lördagkväll.
"Det ända man vet om framtiden, är att det blir allt midre av den"

Inga kommentarer: