onsdag 23 december 2009

Nu är vårat hem i julstämning. Julgranen, som alltid ser ledsen och tanig ut, är klädd med kulor med olika mönster i rött. Kaminen brinner fridfullt, ni vet så där sakta och lugnt så man ser hur lågorna formar sig. Elden ser len ut. Det är något jag verkligen gillar med att bo i hus-att ha kaminer. Vi har en i varje rum på nedervåningen faktiskt, vilket är riktigt mysigt! Vad gör mer våran julstämning fulländad då.. Jag har köpt den sista julklappen idag och nyss slog jag in alla. I år har vi något slags ängel-tema på våra julklappar. Vi har gulpapper med olika mönster och etiketter med änglar på. Det är riktigt fint.
Jag tittar ut och ser trädgården som ser ut som ett riktigt julkort och i högtalarna spelas julmusik. Snart ska vi äta julbord för vi firar lilla-julafton redan idag. Jag, mamma, adam, conny och mormor.
Ni ropar dom på mig, jag får inte skriva mer.. Jag uppdaterar senare.
God jul allihop!

Inga kommentarer: