måndag 21 december 2009

Just nu känns det både skönt och jobbigt att sitta här på jobbet. Skönt, för att det är en behaglig värme, jag sitter i en skön kontorstol med musik runt omkring mig medans jag ser ner på folk som går ute i kylan längs den gamla aseabyggnaden som jag sitter i. Varmt och gosigt med gratis kaffeautomat känns bra. Samditigt som det känns jobbig för jaag vet att just nu sitter tjejerna på stan och fikar, säkert på Gränden och dricker mitt favorit-te. Och tanken på att jag också kunde sitta där just nu gör så jag börjar tveka på att jag jobbar så fort jag har lite tid över. Men den tanken försöker jag slå bort fort för hur många i min ålder har deltidsanställning egentligen? Det känns så enormt bra i slutet på månaden när pengarna kommer in på kontot och jag vet att jag har jobbat ihop dom helt själv. Och för att inte glömma så betalar jag skatt nu också! Lite vuxenpoäng tycker jag nog att jag får med den där lilla skatten som går till staten av min egen lön. Många irriterar sig över att vi måste betala skatt och att den bara går till "invandrare och hemlösa" jag tycker dom har helt fel. Eller inte bokstavligt, för det är en liten del som går till dom som har det svårt i vårat samhälle och det tycker jag är helt rätt! Om jag tjänar pengar och mår bra så har jag inget alls emot att betala en del skatt så dom som inte har det bra kan må bättre. Det är inte mer än rätt att vi ska göra det. Varför ska jag leva i överflöd och se på när andra lider? Det känns inte som en bra livsstil.
Men självklart får alla tycker vad de vill men en vanlig svensson som du och jag kan inte göra så mycket åt saken. Det är bara buga och bocka för våran billiga sjukvård och billigare bussresor!

Alldeles snart slutar jag. Då ska jag ta mitt pick och pack och gå ner på stan för att inhandla dem sista julklapparna. Jag ska också åter igen försöka hitta en nyårsklänning, vi får väl se om något faller mig i smaken.
Ha det bäst så länge!
"Allt är inte guld som glimmar."

Inga kommentarer: