tisdag 19 maj 2009

Sjukling


Mattenattionella, fika med Lina och träffa Adam. Allt sket sig idag!

Det hela började med att jag gick hem från dem två sista lektionerna igår i skolan. Jag kände mig trött och hängig. Kände att en stor huvudvärk kom krypande och jag ville verkligen bort från skolan. Jag gick förbi Ica påväg hem och köpte godis och en grapefruit! Nytta med nöje haha. Väl hemma så tog jag det lugnt, pluggade lite matte och skrev klart idrottsarbetet. Sedan skulle jag träna. Mamma frågade om det verkligen var en bra ide eftersom jag inte mått något bra tidigare på dagen men självklart skulle jag träna! Jag var riktigt taggad och stod och dansade framför spegeln med ipoden på högsta volymen ca 1 timme innan träningen. En rejäl uppvärmning, vilket jag inte skulle gjort.

På dansen körde jag riktigt hårt bara för det var sista lektionen innan sommarlovet och jag var högröd i ansiktet när vi slutade. Mamma och jag åkte hem och redan i bilen kände jag att jag började få huvudvärk igen och halsen blev tjockare och tjockare. Hemma så tog jag en lång supervarm dusch, det skulle jag inte gjort. Jag började frysa och tog på mig massa med kläder. Sedan satt jag och Lars och tragglade matte i ca 2,5 timme och hela tiden tänkte jag "jag vill dö". Inte för matten, dem var ganska enkel när man väl förstår sammahanget, men jag mådde verkligen jättedåligt.

När han åkte hem så gick jag direkt och la mig, klockan 9. Jag var självklart jätteorolig för att missa nationella dagen efter så jag ville få så mycket sömn som möjligt.

Hela natten vaknade jag med jämna mellanrum för att jag skakade/svettades. Det var en riktigt jobbig natt och jag fick flash back's från lugninflammationen som fick mig att rysa.

På morgonen stod det klart-jag skulle bli hemma. Och helt frustrerad somnade jag om och sov till 11.

Hela dagen har varit seg. Jag har haft konstant huvudvärk trots att jag har ätit ipren. Det är hemskt verkligen. Men imorgon spelar det ingen roll, jag ska gå till skolan då! Nu ska jag dricka te och sen sova. Vi hörs kanske imorgon. pussi:)

/madeleine

Inga kommentarer: