söndag 17 maj 2009

Kors i taket, jag skriver idag igen! Tror att det kommer bli en vana nu, vi får väl se.
Dagen har varit riktigt skön för att vara söndag. Näst intill superduper. Dagen började med att jag vaknade klockan 09.20 av att solen sken in genom mitt fönster och fåglarna kvittrade. Jag gick fram till fönstret och såg ut över en fullt blommande trädgård och klarblå himmel. Jag blev genast på toppenhumör och gick ut för att sätta mig och sola. Där, i trädgården, var jag fast i princip hela föriddagen. Bortsett från tiden då jag gick och gjorde frukost som bestod av frukt och mjölk. Mmm jag har riktiga sommarkänslor nu! När jag ätit så hämtade jag min sololja och började steka mitt skin i det underbara solskenet. Framåt eftermiddagen kom mamma&Conny hem från båten, lilla Jolly, som blev sjösatt idag. Sedan resten av eftermiddagen så städade vi på gården. Det är kaos hemma nu, verkligen kaos eftersmom vi renoverar köket och ett sovrum. Just nu är det compact living @ our place. Men det går ingen nöd på mig, jag gillar när de är lite stökigt, det blir mer "hemtrevligt" då tycker jag.
Klockan 5 skulle vi åka hemifrån för att gå på bio med Adam. Och det var med nöd och näppe som vi lyckades komma iväg.
Jag: vart är biobiljetterna?
mamma&conny(i munn på varandra): du har väl dom?
Det blir kaos och hela familjen springer runt och letar efter 4 små lappar som vi hittade tillslut i bilen.
conny: vart är bilnycklarna?
mamma: du har väl dom?
conny: nej?! (panik igen och dom springer runtrunt)
jag: *suck*
Tillslut fick vi fram allt vi behövde och åkte till Adam, något sena, men bättre sent än aldrig! Vi såg Änglar och Demoner av Dan Brown. Det är en film jag starkt rekomenderar! Tur var det att jag hade min Adam att hålla i handen för lite läskig var den allt!
En riktigt mysig söndag och ett + i kanten för min lilla bränna jag lyckades få!

Nu är det en kort vecka som väntar och jag längtar extra mycket till fredag för då åker jag och Adam till min stuga och spenderar våran 2månadersdag där!
Just nu längtar jag till sängen, den skriker efter mig. Puss & godnatt alla=)
/madeleine

Inga kommentarer: