lördag 27 december 2008

Är julen överskattad?

Nu var det för läge sen jag var inne på bloggen. Orsaken..? -Ingen aning men jag bryr mig inte.
Varför ska jag sitta här och skriva om mitt liv? Varför ska jag lämna ut mig o min livsberättelse till alla som vill läsa? Jag kommer faktiskt inte på en ända bra anledingen till att göra't.
Sammtidigt känns det helt ovärt att lägga ner, nu när jag "kommit igång". Jag fortsätter, när jag har lust. Och just i detta ögonblick rycker det i fingrarna så jag måste skriva av mig lite..
Senast jag uppdaterade var den 16:e december. Ohuf, hur ska jag komma ihåg allt som hänt? Får väl tänka lite. Hm, den 17:e, 18:e och 19:e var sista dagarna i skolan iaf. Då kom jag tillbaka till skolan efter min lite sjukdomshistoria om bölden i ljumsken. Vi hade juldans på torsdagen, vilket var roligt. Jag vart riktigt positivt överaskad! Varmt men enormt skoj:D Och fredagen vare julavslutning så alla elever var i domkyrkan, finfint. Efter allt och o men kom jag ner på stan & träffade Catja som var år sen jag såg. Hade en trevlig stund på stan och vi käkade på Gränden. Jag köpte ett par skor och sedan fick jag kuta till jobbet. Och jobba, de är det jag har haft för mig den 19:e till 23:e. Varje dag hela dagen. Jobbigt och roligt på samma gång. Ett plus i kanten för att man inte tjänade så dåligt heller. Kombinerat nytta med nöje!
Sedan julafton. Oh, julafton! Alla älskar julen eller hur? Jag tycker den är överskattad. Självklart gillar jag julen men det känns som att alla gör det till en så stor grej. Efter kalle, mat och julklappsöppning så.. vad händer då? Alla gäster går hem och man sitter själv med sina klappar och deppar. Iallafall jag. Jag får en otroligt hemsk känsla på kvällen på julafton. Allt detta förberedande och pyntande och julmusik och maten och fixade för vadå? Att jultomten kommer känns inte direkt som höjdpukten längre. Nästa år ska jag be mamma att vi åker iväg över julen. Till Thailand eller var som helst. Bara jag slipper den himmla julhusterin.
Jag överlevde julafton och allt som hör till efter de så kunde jag äntligen slappna av efter de att skolan va över, jobbet va klart och julen slut. Jag sov som aldrig förr i 2 dagar. Helt otroligt trött.
På annandagen, den 26:e kom lina, johanna o hanna hem till mig. Temat på denna dag var MYS till tusen. Vi käkade taco och chockladgange och pratade hela natten lång. Vaknade dagen efter, helt slut p.ga de blev lite sent som vi somnade. Tro mig, när 4 tjejer träffas så är det mycket som måste diskuteras och skrattas åt. Anyway idag, den 27:e så skjutsade vi hem tjejerna o sedan åkte vi och inhandlade min efterlängtade ipod! Det blev en blå tilslut och jag är riktigt nöjd. Den är skitsnygg faktiskt.
Nu ikväll har vi gäster hemma från Enköping. Vi har käkat godaste maten och nu kollar vi körslaget. Haha. Det är faktiskt roligt. Så nu ska jag vara social. Vi ses o hörs. Pusspuss!
hopelessly devoted to you..
XOXO/madeleine hammarström

Inga kommentarer: