lördag 29 november 2008

Tisdag
Vaknade klockan halv sju, pappa väckte mig genom att stryka mig på pannan. Det är riktigt skönt att vakna så. Pappa brukade jämt göra de när jag var mindre, nu händer det allför sällan.. Efter en stund kommer mina två små solstrålar in till mig, sömniga i ögonen och med varsin vällingflaska i handen "får vi dricka välling i din säng" sa dom i kör. Självklart fick dom de och så låg vi och trängdes i min säng. Dom är världens gosigaste tjejer, och dom är mina! Jag hade lovat att ta tjejerna till dagis så jag gick upp och gjorde iordning mig snabbt & käkade frulle. Sedan borstade jag håret&tänderna på dom små. Dom fick kika en stund på TV sen gick vi ner till dagis. Jag började inte för ens 20 över 8 idag så det var lugnt med tiden. Skolan rullade på som vilken dag som helst. Eller inte helt vanlig kanske, klassen skulle med våran nolärare Pia till Önsta Soptipp. Ehm, nej skulle inte tro de. Skippade väl det besöket & pluggade istället. Eller nej, jag åkte hem till Ida, hämtade lite stuffs sen hem. Idag så var de korv och stuvade makaroner på menyn hemma. Hur gott som helst, men de fattar väl vem som helst. Saknar dock Mommens makaroner, ingen gör dom som hon gjorde.. Efter de vare plugg igen, pluggpluggplugg. Bara bita i den väldigt sura äpplet just nu. Somnade inte förns' framåt 12 inatt igen. Mina sov vanor är ej bra.
De va tisdagen de, wensday here I come. XOXO/madelusk

Inga kommentarer: